SSブログ

今日はこんな一日でした。 [おでかけ]

RIMG0035-2.jpg

 

フィールド オブ クラフト倉敷

 

ちょっとだけ見てきました。

RIMG0033-2.jpg

 

昨日の記事に書いていた

長峰さんのうつわ

小さい小皿は今回持ってきていないとのことで

ちょっと残念でしたが

ひとまわり大きなサイズの小皿は

いろんなカタチがたくさんありました ^^

あ、

そうそう ^^ 長峰さんのブースに

あの 雅姫さんがいらっしゃいました。

雑誌で見るのと同じ~~~(って当たり前か^^;)

透き通るような白くてきれいで小さいお顔♪

やっぱりタレントオーラが出ていました☆

長峰さんとはお友達なのでしょうか?

仲良くお話されていました。

実は写真に写っている脚・・・・

雅姫さんなんです ^^;

写ってるとは思わなかった。。。

せっかくなんで(?)載せておきます ^m^

 RIMG0038-2.jpg

去年は暑かったけど

今年は涼しくてよかった♪

今年でもう5回目のクラフト倉敷

お客さんの数もかなり増えています。

ブースを見ながら歩いていて ふと思ったのですが

このイベントに来られるお客さんの おしゃれなこと!

個性的なおしゃれな方 お子さん連れのおしゃれなママさん

そして男性の方もおしゃれな方が目立ちます。

やはりクラフトイベントならではという感じですね♪

お客さんのファッションチェックも

楽しめるイベントです♪

そんなところにイ草草履をはいて行った かなりダサい私です(笑)

なんで草履で行っちゃったかな~ ^^;

スーパーへ買い物に行くような格好で。。。。

 RIMG0040-2.jpg

木工 指編み 型染めなど

いろんな体験ができるブースも大盛況 ^^

フードブースも早々と完売みたいですよ♪

 RIMG0042-2.jpg

ゆっくり時間をかけて すべてのブースを見て回りたいけど

 あんまり長居はできません。。。

早くギャラリーに行かなくちゃ!

GWでたくさん売れてしまったので

商品が少なくなってしまいましたが

明日また追加で納品する予定です♪

 RIMG0044-2.jpg

ギャラリーへ行こうと思ったら

なんと ゆくりのオーナーYさんこと

地元同級生のNさん(旧姓)に会いました☆

私のことを覚えてくれていて

よかった ^^;

中学校を卒業してから 一度も会っていなかったので

久々の再会です♪

Nさんはクラフト倉敷のイベント実行委員なので お忙しいのに

長々と立ち話して お仕事の邪魔をしてしまいました。。。。

でも 懐かしい名前がいろいろ登場して

おしゃべりが楽しすぎました ^^

またNさんのギャラリーにも 遊びに行ってみなくちゃ!

*

その後急いでギャラリーへ行き

1時間ほど滞在。。。

その間 いつも来てくださるお客様や

ブログで仲良くしていただいている mireのお友達Kちゃんのパパこと

海風情熱人さんも来てくださって いろいろお話できて

楽しかったです♪

海風情熱人さん 今度ぜひ例のお宝を拝見させてくださいね ^^

*

来年のクラフト倉敷は もっとゆっくり見て回りたいですね~

写真も撮りたいし♪

今回不参加だった成田さん

ぜひ次回は ステキな作品が見られますように☆

*

帰りの車で おやつタイム♪

RIMG0052-2.jpg

大好物のちーとろは

シュシュちゃんにも ママにもあげれんな~

・・・と ひとり占めする ケチmire。

けち~ けち~~!って言ってたら

ひと口だけくれました ^^;

*

皆さん ちょっとお聞きしたいのですが。。。

まだまだ夜冷え込んだりしますが

もうそろそろお昼ごはんを そうめんやひやむぎにしても

いいでしょうか???

 RIMG0025-2.jpg

今日のお昼はちょっと暑かったので

ひやむぎにしました。

暑い日の昼ごはんは だいたい冷たい麺類が多くなります。。。

うちはそうめんよりひやむぎが多いかな~

これから暑くなると だいたいこんなお昼ごはんが続きそうですね ^^;

*

明日は朝から町内の一斉清掃なので

夕方 家の周りの掃除をしました。

 RIMG0055-2.jpg

溝もきれいに掃除して

草とりして 竹切って

7:30にやっと終了。。。

こういう時 家に木が少なかったらどんなに楽かと

つくづく思います。

あ~腰が痛い~~~ ><

 

明日は母の日だからゆっくりさせてほしいけど

早朝から 掃除です。。。。

mire 手伝ってくれるかな・・・?


nice!(30)  コメント(20)  トラックバック(0) 

nice! 30

コメント 20

あら

へへ、私もかなり草履orビルケンサンダル率高いです。
by あら (2010-05-09 00:22) 

海風情熱人

 昨日は直接お話しができ、よかったです!(笑)
 私のお宝~いろいろありますが~昨日話した「三宅松三郎手織りはなむしろ」を次回でも是非見てください!
 本当にバリの職人にも通じる手仕事の美しさがそこにはあります!
 顔が広く、いろんな方とお知り合いでブログ見て、ためになります!(笑)
 また、お逢いしたいものです!!!
by 海風情熱人 (2010-05-09 06:51) 

fuucafe*

楽しそう~^^
やっぱり行けばよかった~

ところで 日曜日お掃除だったのね
知らなかった~!
でも当日朝7時ごろ家を出たとき
誰も掃除してなかったの
もしや 回覧まわってない???

私もさっそくい草ぞうり出しました~♪


by fuucafe* (2010-05-10 08:30) 

mire3030

あらさん ^^
夏は草履ですよね~~~!
イ草草履もチャレンジしてみてください ^^
やっぱり天然素材はいいですよ~♪
by mire3030 (2010-05-12 00:48) 

mire3030

海風情熱人さん ^^
そうそう! そのテ織りのはなむしろ 是非とも拝見したいです☆
手織りでしょ~??? すごいなぁ
しかもコレクションをいただいたんでしょ~??
きっと海風情熱人さんの民芸情熱が伝わったんでしょうね~

小学校前の加工所 今度行ってみます♪
羊毛が安いんだって ^^
by mire3030 (2010-05-12 00:52) 

mire3030

fuucafe*さん ^^
日曜は掃除だったよ~

っていうか・・・・今週集まるんだよね???
スケジュールに書くの忘れてて いつだったか覚えてない ><
どーするかなぁ 夏祭り。。。。。
タコせん どう???
by mire3030 (2010-05-12 00:59) 

fuucafe*

13日ですよ~^^

タコせん良いね~♪

偶然にも 昨日ネットでソースせんべいみつけて
ジャムせん ソースせんって・・・駄菓子だけど ^^;

タコせんは 手づくりかな??

うどんは単価調べましたv^^

 
by fuucafe* (2010-05-12 10:50) 

heel lift shoes

I think other web-site proprietors should take this website as an model, very clean and fantastic user friendly style and design, as well as the content. You’re an expert in this topic!
by heel lift shoes (2013-08-19 15:05) 

mens shoe lift

Thanks for the new stuff you have revealed in your short article. One thing I’d like to reply to is that FSBO interactions are built after some time. By presenting yourself to owners the first few days their FSBO is actually announced, prior to the masses begin calling on Friday, you develop a good interconnection. By sending them equipment, educational resources, free reports, and forms, you become a great ally. If you take a personal desire for them as well as their circumstance, you produce a solid connection that, on many occasions, pays off when the owners opt with a real estate agent they know in addition to trust — preferably you actually.
by mens shoe lift (2013-08-22 00:44) 

shoe insoles height

Hey, nice site, took ages to load tho…
shoe insoles height http://adjustable-heel-lifts.jigsy.com/
by shoe insoles height (2013-08-30 01:54) 

heel lifts for women

The next time I read a blog, Hopefully it doesn’t disappoint me as much as this one. After all, I know it was my choice to read, however I really thought you would have something helpful to talk about. All I hear is a bunch of moaning about something you can fix if you weren’t too busy seeking attention.
heel lifts for women http://www.xfire.com/blog/maximumheight/4671119/
by heel lifts for women (2013-09-02 01:26) 

shoe lifts for women

Thank you for the sensible critique. Me and my neighbor were just preparing to do a little research about this. We got a grab a book from our area library but I think I learned more from this post. I’m very glad to see such excellent info being shared freely out there.
shoe lifts for women http://eliwatson.blogsky.com/1391/08/13/
by shoe lifts for women (2013-09-04 16:42) 

heel lift inserts

obviously like your web-site but you need to check the spelling on several of your posts. Several of them are rife with spelling problems and I to find it very bothersome to tell the reality on the other hand Iˇ¦ll surely come again again.
heel lift inserts http://adjustableheell.insanejournal.com/2011/01/17/
by heel lift inserts (2013-09-05 10:00) 

Autumn

I don’t even know the way I stopped up right here, however I thought this publish was great. I do not realize who you’re however certainly you are going to a famous blogger should you are not already. Cheers!
Autumn http://clitus516.typepad.com/blog/2011/09/natural-home-remedies-to-increase-height-and-body-weight.html
by Autumn (2013-09-09 08:11) 

shoe lifts

I would like to thank you for the efforts you’ve put in writing this web site. I’m hoping the same high-grade site post from you in the upcoming also. In fact your creative writing abilities has inspired me to get my own website now. Really the blogging is spreading its wings quickly. Your write up is a great example of it.
shoe lifts http://www.rottentomatoes.com/user/1029554/blogs/
by shoe lifts (2013-09-16 07:18) 

Lucas

You acquired an incredibly helpful web page I’ve been here reading for around at least an hour. I’m a newbie and your achievement is an inspiration for me.
Lucas http://ultimatelifts.webs.com
by Lucas (2013-09-23 19:54) 

heel lifts

Wow! This can be one of the most helpful blogs we have ever come across on thesubject. Actually great post! I’m also an expert in this topic therefore I can understand your effort.
heel lifts http://www.iamsport.org/pg/blog/heelliftsreviews
by heel lifts (2013-09-25 00:26) 

Molly

What’s Happening i’m new to this, I stumbled upon this I have found It positively useful and it has aided me out loads. I hope to contribute & assist other users like its aided me. Good job.
Molly http://blogs.albawaba.com/ultimateshoelifts/137907-general
by Molly (2013-09-25 04:53) 

increase height

I think other website owners should take this website as an model - very clean and wonderful style and design, in addition to the content. You’re an expert in this topic!
increase height http://howtobetaller1.bugs3.com/
by increase height (2013-09-27 02:34) 

buy shoe lifts

I just couldn’t depart your website before suggesting that I really enjoyed the standard info a person provide for your visitors? Is going to be back often in order to check up on new posts
buy shoe lifts http://howtobetall.bravesites.com
by buy shoe lifts (2013-09-28 12:58) 

コメントを書く

お名前:
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

トラックバック 0

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。